Wat is een webinar?

wat is een webinar
Gemiddelde leestijd: 3 minuten

Als u betrokken bent bij een online bedrijf, heeft u waarschijnlijk al eerder van webinars gehoord. Websinars zijn een van de beste manieren voor bedrijven om hun producten of diensten te promoten, relaties met klanten op te bouwen en de bekendheid van aankomende evenementen te vergroten. Webinars kunnen voor meerdere doeleinden worden gebruikt, waaronder productpromotie, educatieve doeleinden, merkopbouw en vele andere doeleinden. Niet iedereen is echter bekend met wat een webinar is en hoe het werkt.

In dit artikel geef ik je de primeur over wat een webinar is en hoe het werkt.

Webinars zijn vooraf opgenomen presentaties, workshops, lezingen of tutorials die op internet worden gehost, meestal via een website waarop kijkers een bestand kunnen downloaden. Deze evenementen zijn vaak zeer interactief, bedrijfsgerelateerd en stellen u in staat uw expertise met vrijwel iedereen ter wereld te delen. U kunt bijvoorbeeld een webinar houden over het promoten van uw online bedrijf en het beëindigen met “Ik hoop dat u van onze show genoten hebt, dan praten we nog een keer in onze volgende”. Mensen die aan deze evenementen deelnemen, krijgen een link om op een later tijdstip meer te horen over waar je het over hebt.

Er zijn verschillende manieren waarop u webinars in uw marketingcampagne kunt opnemen. Een manier is om ze te gebruiken als een verlengstuk van uw e-mailmarketingcampagne. Als u een webinar over een bepaald onderwerp organiseert, zorg er dan voor dat u een link in uw e-mail opneemt om naar uw website te gaan voor meer informatie. Je moet er ook voor zorgen dat je publiek een afgelegen kans krijgt om zich af te melden als ze niet geïnteresseerd zijn in het bekijken van de uitzending. Meestal blijven mensen lang genoeg op een pagina om erachter te komen wat een webinaronderwerp is voordat ze echt wegklikken van de pagina.

Een andere manier om ervoor te zorgen dat uw webinar-inhoud uw publiek boeit, is door aanmoedigingen te bieden om deel te nemen.

Als u bijvoorbeeld een webinar over hondentrimtips organiseert, kunt u een speciale korting geven aan degenen die hun eigen huisdieren meenemen naar het evenement. Incentives zullen uw publiek enthousiast maken om mee te doen en enthousiast blijven om terug te komen naar uw pagina voor meer informatie.

Het is belangrijk om van tevoren te weten wie het webinar gaat hosten. Als je net begint met werken aan een carrière in internetmarketing en niet veel van je eigen klanten hebt om mee te praten, dan wil je misschien werken met een freelancer of iemand die een goede achtergrond heeft met marketing en spreken. Dit geeft je de perfecte gelegenheid om met het publiek te communiceren en hen te helpen wennen aan de tools die je tijdens de presentatie gaat gebruiken.

Ten slotte moet u van tevoren wat oefenen met uw publiek. Praat één op één met uw potentiële klanten over wat de presentatie inhoudt en doorloop een nepwebinar. U kunt het webinar opnemen en van tevoren bekijken om een idee te krijgen van hoe het werkt. Als je het eenmaal onder de knie hebt, kun je naadloos overgaan naar je presentatie en je webinar-inhoud probleemloos uitvoeren!

 

 

 

Lees meer op deze webpagina: https://webinarsoftware.nl/